سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میوه دانش، با کردار نیک چیده می شود نه با گفتار نیک . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 97 خرداد 8 , ساعت 7:37 عصر

 

اصول جمع بندی کنکور 98

    

در مقالات قبلی بارها اشاره کرده‌ایم که وضع درسی هر یک از داوطلبان با داوطلبان دیگر، کاملاً متفاوت است، و به همین دلیل، هر یک از شما باید با توجه به شرایط مطالعاتی، برنامه درسی و آمادگی خودتان تصمیم بگیرید که از چه زمانی و چگونه به جمع‌بندی مبادرت کنید؛ اما آنچه مهم است، این است که جمع‌بندی برای همه داوطلبان لازم است و هیچ یک از شما نمی‌توانید این بخش مهم را از برنامه آمادگی برای کنکور خود حذف کنید.

 

 

یکی از علل اهمیت جمع‌بندی کنکور، این است که اگر هر مطلبی را که قبلاً مطالعه کرده‌اید، در زمان نزدیک به برگزاری کنکور بخوانید احتمال فراموشی آن کمتر است و بیشتر در ذهنتان می‌ماند و بازدهی بیشتری دارد. دوم اینکه هرگاه مغز در محدودیت زمانی برای یادگیری قرار بگیرد، بازدهی آن افزایش می‌یابد؛ به عبارت دیگر، مغز تمایل دارد که کارها را هر چه سریع‌تر انجام دهد؛ پس اختصاص زمانی خاص به جمع‌بندی، باعث خواهد شد تا مغز شما، مطالبی را که قبلاً آموخته و برایش آشناست، در یک مدت زمان کوتاه‌تر، بیشتر یاد بگیرد و بازدهی بیشتری در ارایه مطالب داشته باشد.

 

 

 مطالب و نکات کنکوری 98

به عنوان یک داوطلب کنکور، در هر شرایطی که هستید، باید به دوره جمع‌بندی توجهی خاص نشان دهید؛ زیرا جمع‌بندی، باعث تثبیت مطالب در ذهن شما می‌شود و نیز سبب می‌شود تا شما از تلاش خود، بهتر و بیشتر نتیجه بگیرید. داوطلبان در این روزها به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند: عده‌ای که به اندازه کافی مطالعه کرده‌اند و الان وقت آن است که بخوبی و با یک برنامه‌ریزی دقیق شروع به جمع‌بندی نمایند.

 

 

دانلود جزوات کنکور

داوطلبانی که مطالعه خود را دیرتر شروع کرده‌اند و با توجه به شرایطشان ترجیح می‌دهند که یک ماه آینده و حتی کمی بیشتر را نیز به مطالعه مشغول شوند، و بالاخره گروهی که تا الان مطالعه نداشته‌اند و در نظر دارند تا طبق مطالعات و دانستنی‌های قبلی‌شان در آزمون شرکت کنند. به دلیل اینکه دسته اول از یک روند و برنامه‌ریزی درست و دقیق پیروی کرده و درست پیش رفته‌اند، باید مثل گذشته دوران جمع‌بندی را هم بخوبی به پایان ببرند. شما داوطلبان این گروه باید دقت کنید که دیگر سراغ مطالب جدید نروید؛ زیرا حجم مطالعاتی شما به اندازه کافی زیاد است و در این زمان فقط می‌توانید مطالب گذشته را مرور و جمع‌بندی نمایید.سایت دانشجوفا

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ