سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 98 مهر 14 , ساعت 10:9 صبح

منبع : کولانت تراش

کولانت تراش

کاربردهای کولانت تراش

از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.

همچنین و جود افرودنی هایی نظیر آنتی فوم در روغن آب صابون ، باعث جلوگیری از تشکیل کف در هنگام گردش سیال در ماشین گردیده و با استفاده از مواد آنتی باکتریال به مقدار قابل توجهی ، رشد میکروب ها در داخل مخزن دستگاه قابل کنترل خواهد بود.
روغن حل شونده علاوه بر خاصیت خنک کنندگی و روان کاری ، با ایجاد پوشش مناسب بر روی فلز از زنگ زدگی جلوگیری به عمل آورده و طول عمر ماشین آلات صنعتی را در برابر خوردگی افزایش می دهد. همچنین شرایط صابونی در روغن حل شونده وظیفه شویندگی و براده برداری مناسب در حین عملیات ماشین کاری را بر عهده خواهد داشت.
لازم به توضیح است که کولانت تراش ( آب تراش ) برخلاف روغن Z1 خاصیت چربی و روانکاری ندارد.
از دیگر ویژگی های آب تراش عمر طولانی تر آن نسبت به روغن آب صابون میباشد که در مناطق آب و هوایی مرطوب و شرایط آبهای سخت ، کاربرد بهتری نسبت به روغن های حل شونده دارد.

مزایای کولانت تراش

خاصیت روان کنندگی عالی
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
خاصیت ممانعت از خوردگی
خاصیت ضد کف
قابلیت روان کنندگی عالی
تشکیل امولسیون پایدار
ضد خوردگی
خاصیت ضد زنگ زدگی
ضد خوردگی

شرکت صنایع شیمیایی دلفین در سال 1392 با هدف اجرای فرایندهای تولیدی و تامین ملزومات صنعتی در زمینه ماشینکاری فلزات ، تاسیس گردید و با کسب تجربه در این عرصه در سال 1394 تصمیم به تولید روانکارهای صنعتی مورد استفاده در صنعت فلزات را گرفت و با تاسیس مجموعه دلفین شیمی به عنوان زیر مجموعه شرکت بهین ابزار ، به کمک متخصصین شیمی ، موفق به تولید و عرضه محصول روغن Z1 با نام تجاری دلفین و اخذ گواهینامه های فنی ISO گردید. لازم به ذکر است که محصول روغن Z1 که با نام های دیگری ماننده : روغن حل شونده ، آب صابون تراشکاری ، کولانت تراش نیز خوانده می شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ